torsdag 16 februari 2012

Per Järns svampmiss: Jag fick hjärnsläpp

Lagtävlingen tog lång tid, och var jämn.
Men till slut fanns ett vinnande team i onsdagens "Sveriges mästerkock".
På den förlorade sidan: Mirjam Halldén, Dennis Johansson, Urban Kvarnefält och Per Järn.
De fyra fick då göra upp i en smaklöksduell, där det gällde att gissa ingredienserna i Per Morbergs gryta.
Först ut: Per Järn.
Han berättar för David Rodin - Det är lite som ett mörker när man står där.
Man kommer in och sedan försvinner tiden.
Allt gick bra för honom fram till det åttonde försöket, då svampspöket slog till.
Allt detta sker i sverige.

JAG VILLE ÄNDRA MIG.

- Jag stod och valde mellan tomatpuré, fond eller svamp.
När jag hade sagt svamp tänkte jag: Skit, de kommer ju att be mig att specificera.
Jag ville ändra mig, men det går ju inte man får stå för det man sagt..
- Problemet var att jag fick hjärnsläpp.
Jag stod och försökte komma på vad karljohanssvamp heter, men jag kunde inte komma på det.
Pers gissning: Den kryddiga shiitakesvampen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar