torsdag 1 mars 2012

Hans nya album fick positiva recensioner

Yelawolf är en amerikansk rappare från delstaten Alabama. Just nu sitter vi i soffan i hans enorma vardagsrum och pratar om hans nysläppta album, Radioactive. Rapparen sitter mitt emot mig och på bordet i mellan oss ligger ett packet med Lucky Strike cigaretter.

Yelawolf släppte i höstas sitt fjärde album, Radioactive. Han producerade albumet tillsammans med Shady Records, Eminems egna skivbolag. I låten "Throw it Up" medverkade även Eminen.
- Att jobba med Marshall Mathers (Eminem) var fantastiskt. Mannen är ett geni när det gäller att skriva låtar. Att jobba med honom var det roligaste med att göra skivan, allting gick så snabbt och enkelt när man jobbade med honom, säger den unge rapparen, och tänder en ny cigarett.

Yelawolf gjorde år 2005 debut med albumet Creek Water. Då var han ju så klart inte särskilt känd. Men han har jobbat sig uppåt och när han år 2008 släppte sitt tredje album "Trunk Muzik" började han leva livet. Pengarna bara rullade in, och han kunde köpa sig en lyxvilla, den vi sitter i idag. Han har även en Lamorghini parkerad i garaget. Bilar har alltid varit hans stora intresse, men när han började rappa blev det lite bortglömt. Albumet "Trunk Muzik" blev dock inte som han tänkt sig.
-Jag blev inte nöjd med albumet "Trunk Muzik" och därför bestämde jag mig för att göra om det, säger Yelawolf. Ett år senare släppte han de omgjorda varianten av "Trunk Muzik"; "Trunk Muzik 0-60". Den nyare verisionen innehåller två nya låtar, samt de gamla låtarna, fast omgjorda.

Jag frågar om han kan visa mig runt i sin enorma villa, och Yelawolf går med på det. Han säger till mig att jag ska hålla mig nära honom, så att jag inte går vilse i den enorma villan, med det skrattar han och min guidade tur börjar. Medan vi går börjar han berätta om sin "relativt lätta uppväxt".
- Jag växte upp några mil härifrån, i byn Gadsden. Jag valde att bo kvar i delstaten Alabama där jag växte upp för att jag ser ingen anledning att flytta härifrån, och dessutom så tycker jag det är trevligt här. Personligen tycker jag att jag hade en relativt lätt uppväxt som liten, men jag tänker inte dra den historien nu, säger han med ett kort skratt, och min guidade tur är slut. Efter att vi gått runt igenom stora rum med lyxiga läderklädda möbler, och tittat på en imponerande samling av bilar så säger jag hej då till Yelawolf och sätter mig i bilen, och kör iväg emot närmaste flygplats. Mina tankar flyger runt i huvudet på mig men jag sammanfattar Yelawolf som en lugn, cool, modern rappare med kaxig klädstil.
Yelawolf

1 kommentar: