torsdag 1 mars 2012

Mitt möte med den världskända artisten Rihanna


Jag sitter nu på mitt privata jetplan för att åka och träffa Rihanna, som jag har lyckats fixat en intervju med. Förväntningarna står på topp och om bara några minuter så ska planet landa i LA. Med ett stort antal internationella hitlåtar och med en enormt framgångsrik karriär, så är Rihanna verkligen en person jag skulle vilja träffa. Jag kikar ut genom fönstret och planet som ligger i en perfekt höjd ger mig den ultimata utsikten över den vackra staden. Jag ser framför mig hur alla människor där nere lever sina glamourösa liv och perfekta. Givetvis är det nog inte så glamouröst för alla, men jag måste säga att staden ger ifrån sig en väldigt glamourös känsla. Det skakar till i hela planet som nu har landat på marken. Wiiiee, äntligen framme, NU är jag redo att träffa Rihanna!

Utanför gaten möts jag av en kvinna som berättar att hon ska ta mig till Rihannas limousin. Jag följer med kvinnan genom den glamourösa flygplatsen, förbi de glamourösa butikerna, och till sist till de glamourösa… eller nä förresten… inte alls så glamourösa parkeringshuset.

En limousin svänger upp framför oss och stannar, kvinnan öppnar dörren åt mig och jag kliver in och möts till min stora förvåning av… självaste Rihanna!

Waaah, hjärtat som nästan hade satt sig i halsen bultade i 250 och hela jag skakade. Jag var inte alls beredd på att träffa henne nu direkt, jag var nog inte beredd på att träffa henne alls… men här satt jag mitt emot henne… i hennes limo! ”Hej där, vad kul att du ville träffas”, sa hon helt plötsligt. Kul för henne? Haha noway. ”Heeeeej, ja jättekul”, sa jag helt jättenervöst. Jag kom att tänka på hur dum jag måste se ut jämfört med henne, modedrottningen… the fashionqueen! Hon var klädd i en röd outfit från topp till tå och till det hade hon nog de snyggaste solglasögonen jag någonsin sett, marc jacobs såklart.

Tiden gick otroligt snabbt och min nervositet släppte nästan på direkten. Hon berättade lite för mig om hennes hus som vi var på väg till, hon hade köpt det för tio miljoner dollar och huset låg uppe i the Hollywood Hills. Helt galet om du frågar mig, men jag såg framemot att få kliva in i det spektakulära huset. Vi var nu framme och dörrarna på bilden öppnades, varm luft strömmade in i bilen och mina ögon bländas av solen. Jag slänger på mina solglasögon och kliver sedan ut ur bilen. Framför mig står det enorma huset, och jag följer efter Rihanna som börjar gå bort mot dörren. Dörren öppnas av en butler som välkomnar oss glatt. Vi stiger in i huset och går sedan bort och sätter oss i den pälsklädda soffan som står lite längre in i huset.

Vi börjar prata en hel del och Rihanna bara berättar att hon blev upptäckt som artist när hon var i Barbados år 2003, och hur hennes första hitlåt var låten Pon de Replay. Hon skrattar och berättar om hur den låten blev speciellt känd i Sverige och hamnade på alla topplistorna där. Jag skrattar också när jag tänker på alla gånger jag har dansat till den låten med mina vänner när jag var liten. Hon berättar också hur hon verkligen trivs med var hon är idag och hur nöjd hon är med alla sina prestationer. Hon tar med mig upp på övervåningen där hon har ett stort glasskåp med alla hennes priser och prestationer. Hon pekar stolt på de olika prestationerna och berättar lite om alla. Vi går sedan vidare till köket där Rihannas kock står och lagar mat. Hon berättar hur hon själv aldrig lärt sig att laga mat, något hon ångrar djupt. ”Men det är aldrig för sent att lära sig!” säger hon och skrattar.

Rihanna är verkligen en väldigt varm och glad person, och hon har fått mig att känna mig som hemma i hennes stora hus. Maten är nu klar, och vi sätter oss på varsin barstol i köket. Kocken serverar upp maten på två tallrikar, en laxbit med någon färgglad med en stor sallad. Vi pratar på under maten och Rihanna berättar lite om sina olika pojkvänner, hon berättar om sin nuvarande pojkvän modellen Dudley O´Shaughnes. Jag säger att jag hört talas om hennes tidigare förhållande med Chris Brown, som sägs ha misshandlat henne. Hon berättar att det stämmer men att hon har lagt allt det där bakom sig och att hon och Chris numera är vänner igen. ”Han hade problem, som han inte kunde göra något åt på egenhand, men idag har han fått hjälp och är en mycket bättre person”, säger hon och ler med ett mjukt leende.

Vi äter upp maten, det är nu dags för mig att åka tillbaka till Sverige igen. Det var en kort resa, men det var den bästa resan i mitt liv. Jag har nu fått träffa den världskända artisten Rihanna, och fått en mycket personlig intervju med henne. Jag ser nu på henne med ännu mer beundran, hon verkar verkligen som en väldigt omtänksam människa, och jag kan verkligen se att hon har kämpat för att bli så här framgångsfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar