torsdag 5 april 2012

Ni har inte på gatorna att göra!

Nu börjar jag faktiskt bli väldigt trött på er samariter som sitter på gatan i stan och ber om pengar för att mätta er familj, men det är bara en charad för att lura oss godtrogna människor. För när det kommer till kritan så får de ett bidrag varje månad, och har möjlighet att ta ett jobb, men de är ju såklart för lata för att tjäna sina pengar på ett hederligt jobb. För om man kollar bakom en korvmoj, där ni röker och äter upp alla de pengar som skulle gå till din familj. Det är lurendrejerier enligt mig och borde granskas av någon.

För det första tycker jag man ska bötfälla tiggare som har en möjlighet till inkomst, för då skulle ett flertal personer gå av gatan. För det andra tycker jag att folk borde få veta detta så de slutar ge personerna som tigger pengar, för om de inte finns någon som ger dem pengar så har de ingen anledning att vara ute på gatan. Om vi verkligen lär folk vad de egentligen gör mot oss så att vårt samhälle fungerar igen. Jag vill inte hoppa på personer som måste tigga, men personer som gör det av lathet bör sluta.
Gatusoparn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar